Защо да ядем гъби

29.10.2021 18:42:55

Защо да ядем гъби

Гъбите са с висока хранителна стойност и се препоръчват като ежедневна храна. Какво трябва да знаем за тях?

По добре е да се консумират готвени защото някои от тях съдържат слабо канцерогенното вещество агаритин, което изчезва при готвенето с газовете. Агаритин съдържат бялата и кафявата печурка, гъбите кримини и портобело.

Гъбите шийтаке, кладница, пачи крак, зимна припънка, сламена гъба не съдържат агаритин, но също трябва да се готвят, за да се избегне рискаот потенциално замърсяване с микроби. Независимо, че са зеленчуци те са близки до състава на месото тъй като съдържат голямо количество протеини.

Богати са и на фибри. Това ги прави подходяща храна за хората, които искат да отслабнат.

Редовната консумация на гъби регулира стойностите на кръвната захар – забавя се отделянето на инсулин.
Гъбата кладница има свойството да регулира холестерола.

Богати са на витамините: А, B и D

Доставят на организма богато съдържание на антиоксиданти. Доказано е, че редовната консумация на гъби намалява риска от рак на гърдата и на простатата.

Източник са на антиоксиданти, укрепват имунната система.

Добре е да има съд със сготвени гъби или консервирани в хладилника и редовно да се добавят към салати и зеленчукови блюда.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Основна

Основна | Зона Натура

Защо да ядем гъби

Защо да ядем гъби | Зона Натура

Гъбите са с висока хранителна стойност и се препоръчват като ежедневна храна. Какво трябва да знаем за тях? По добре е да се консумират готвени защото някои от тях съдържат слабо канцерогенно Гъбите са с висока хранителна стойност и се препоръчват като ежедневна храна. Какво трябва да знаем за тях? По добре е да се консумират готвени защото някои от тях съдържат слабо канцерогенно 2022-01-07T10:14:13+02:00 Защо да ядем гъби

<div class="et_pb_column et_pb_column_3_4 et_pb_column_1 et_pb_specialty_column et_pb_css_mix_blend_mode_passthrough"> <div class="et_pb_row_inner et_pb_row_inner_0"> <div class="et_pb_column et_pb_column_4_4 et_pb_column_inner et_pb_column_inner_0 et-last-child"> <div class="et_pb_module et_pb_image et_pb_image_0"></div> <div class="et_pb_module et_pb_text et_pb_text_0 et_pb_text_align_left et_pb_bg_layout_light"> <div class="et_pb_text_inner"> <p>Гъбите са с висока хранителна стойност и се препоръчват като ежедневна храна. Какво трябва да знаем за тях?</p> <p>По добре е да се консумират готвени защото някои от тях съдържат слабо канцерогенното вещество агаритин, което изчезва при готвенето с газовете. Агаритин съдържат бялата и кафявата печурка, гъбите кримини и портобело.</p> <p>Гъбите шийтаке, кладница, пачи крак, зимна припънка, сламена гъба не съдържат агаритин, но също трябва да се готвят, за да се избегне рискаот потенциално замърсяване с микроби. Независимо, че са зеленчуци те са близки до състава на месото тъй като съдържат голямо количество протеини.</p> <p>Богати са и на фибри. Това ги прави подходяща храна за хората, които искат да отслабнат.</p> <p>Редовната консумация на гъби регулира стойностите на кръвната захар &ndash; забавя се отделянето на инсулин.<br />Гъбата кладница има свойството да регулира холестерола.</p> <p>Богати са на витамините: А, B и D</p> <p>Доставят на организма богато съдържание на антиоксиданти. Доказано е, че редовната консумация на гъби намалява риска от рак на гърдата и на простатата.</p> <p>Източник са на антиоксиданти, укрепват имунната система.</p> <p>Добре е да има съд със сготвени гъби или консервирани в хладилника и редовно да се добавят към салати и зеленчукови блюда.</p> <p></p> </div> </div> </div> </div> </div>

Сравнение на продукти